BENVIDOS E BENVIDAS


A maxia dun sentimento lévanos ó Concello do Saviñao,

na Ribeira Sacra lucense, das Terras de Lemos.

Terra de pedra e luz, de homes e mulleres amables e

hospitalarios que deixaron marchar os seus fillos lonxe, en busca de novas oportunidades.

Terra máxica e melancólica, dunha fermosura incomparable,

cas súas devesas de carballos e castiñeiros centearios preto das augas do río Miño.

Terra namorada do seu pasado que loita por sobrevivir no presente.

Queremos compartir convosco a riqueza natural paisaxística,os camiños máis sorprendentes, as aldeas e festas,

o patrimonio artístico e a exquisita gastronomía.

Benvidos e benvidas ó noso blog .

Desexamos que nos enviedes os vosos escritos e fotos ó correo electrónico :
amaxiadosavinhaoegaliza@yahoo.es, para participar no proxecto.



2 sept. 2010

Creación del museo románico en Diomondi

Desde aquí queremos hacernos de eco de una noticia publicada en el diario "La voz de Galicia" el día 6/Agosto/2008 referente a la iglesia de San Paio de Diomondi.

"El delegado provincial de Cultura de la Xunta, Xoán Xosé Molina Vázquez, visitó ayer el monasterio de San Paio de Diomondi, en el municipio de O Saviñao, para conocer el resultado de las obras de reposición de la cubierta del templo. «A miña intención é a de coñecer o estado do monumento. A cuberta xa está arranxada, pero aínda queda moito por facer, xa que a fachada, as ventás e o interior están moi deteriorados. Haberá que estudiar a execución dunha nova intervención», señaló el delegado provincial.

La intención de la administración es la de recuperar el patrimonio de Diomondi para dotarlo de contenido. Pero los trabajos de recuperación necesitan un proyecto, hecho que no sucederá antes del próximo ejercicio.

La idea fundamental será la de convertirlo en un museo dedicado al arte románico en la Ribeira Sacra. Para ello, el delegado provincial necesita que el obispo de Lugo Carrasco Rouco dé el visto bueno al proyecto. «É unha iniciativa moi importante que precisa o beneprácito do novo obispo, dado que co anterior foi imposible intentaremos retomar o proxecto agora. Debemos procurar xuntos unha solución para que non quede no esquecemento un edificio deste calibre», indicó Molina, que tratará de convencer al prelado para que dé el visto bueno a la creación del museo del románico.

Recuperar unha idea

«Estou disposto a promover unha intervención no conxunto arquitectónico de Diomondi, trátase de un proxecto moi interesante pero que non poderá levarse a cabo ata o ano que ven, coas novas partidas orzamentais», añadió el delegado.

Esta iniciativa surge años después de que la fundación Xosé Soto de Fión tratase de constituir un centro de interpretación del arte románico en la Ribeira Sacra. «Esta fundación quixo dotar de contido as instalacións fai uns anos e atopouse coa negativa do anterior obispo» apuntó Molina al respecto.

Además, también reconoció la intención de preparar un proyecto conjunto con Turismo cuando finalicen los arreglos tanto en San Paio de Diomondi, como en las iglesias de Pesqueiras y Chouzán. Esta iniciativa consiste en desarrollar una ruta sobre el románico en la Ribeira Sacra, confirmando la idea del delegado de dotar de cierta utilidad a todos estos edificios históricos para que no se pierdan en el olvido. «Debemos aproveitar a transversalidade entre as diferentes consellerías para darlle funcionalidade a estas construcións», finalizó el delegado de Cultura de la Xunta.

El de San Paio de Diomondi es uno de los monasterios más antiguos y de mayor riqueza arquitectónica de la Ribeira Sacra. Se trata de un conjunto románico muy bien conservado que fue declarado monumento nacional en los años 30".

Noticia publicada en "La voz de Galicia" el día 06/Agosto/2008.

No hay comentarios: